تفاوت فیلتر شکن و پروکسی در چیست؟

تفاوت فیلتر شکن و پروکسی در چیست؟

استفاده از فیلتر شکن و پروکسی قوی در گوشی

همه ما می‌ دانیم که امروزه محدودیت‌ های شدیدی بر اینترنت اعمال شده است. و ما را برای دسترسی به بسیاری از خدمات بین‌ المللی با مشکل مواجه کرده است.
به همین دلیل است که استفاده از راه‌ های دور زدن محدودیت ‌ها برای همه ضروری شده است. و کمتر کسی وجود دارد که راه‌ های حل این مشکل را بلد نباشد.
دو تا از بهترین روش ‌ها و معروف‌ ترین آن ها استفاده از فیلتر شکن و پروکسی می‌ باشد. که در ادامه به تفاوت‌ های این دو روش خواهیم پرداخت.

پروکسی و یا فیلتر شکن کدام یک ایمن تر است؟

از لحاظ امنیت می‌ توان گفت که امنیت فیلتر شکن ‌ها بسیار بالاتر از پروکسی است. چرا که پروکسی ‌ها تنها یک اتصال ساده می‌ باشند. که می‌ توانند محدودیت ‌ها را دور بزنند. و هیچگونه خدمات امنیتی و محافظتی را برای ما به وجود نمی‌ آورند.
در صورتی که اگر از یک فیلتر شکن ایده ‌آل و مناسب استفاده کنیم. بهترین خدمات امنیتی نظیر رمزگذاری داده ‌ها هنگام انتقال را برای ما در نظر گرفته است. تا بهترین بستر را برای ما فراهم کند.

آیا فیلتر شکن کاربردی تر است یا پروکسی؟!

پروکسی ‌ها به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که ما فقط برای برنامه‌ های به خصوصی می‌ توانیم از آن ها استفاده کنیم. برای مثال تنها هنگامی که از مرورگر خود استفاده کنیم می‌ توانیم از پروکسی مخصوص آن بهره ‌مند شویم. اما فیلتر شکن‌ ها برعکس هستند و می‌ توانیم برای هر خدمتی از آن ها استفاده کنیم. برای مثال برنامه‌ های مختلف فیلتر شده مانند تلگرام، اینستاگرام و سایر موارد.

استفاده از کدام یک آسان تر است؟

از آنجایی که وقتی از پروکسی استفاده می‌ کنیم، تنها یک سرور مخصوص داریم. پس اگر از دسترس خارج شود چاره‌ ای برای ما باقی نخواهد ماند. و اگر آن پروکسی پولی هم باشد ضرر مالی به ما خواهد رسید.
اما هنگام استفاده از یک فیلتر شکن مناسب به دلیل اینکه چندین سرور مختلف در اختیار ما قرار داده می‌ شود. می‌ توانیم در صورت از دسترس خارج شدن یک سرور آن را با دیگری جایگزین کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *