مضرات روشن بودن دائم vpn چیست!!!

مضرات روشن بودن دائم vpn چیست!!!

آیا استفاده از vpn های رایگان خطر دارد؟!

نیاز همه ما به یک فیلتر شکن قدرتمند و سریع که قادر باشد محدودیت ‌های اینترنتی را برای ما حذف کند، امری بدیهی می‌ باشد. چرا که شدت محدودیت ‌ها به گونه‌ ای افزایش پیدا کرده است که خدمات بین‌ المللی اکثراً دچار این محدودیت ‌ها می‌ باشند. به همین دلیل بسیاری از کاربران vpn دستگاه ‌های خود را خاموش نمی ‌کنند. و بر این عقیده هستند که به دلیل محدودیت ‌های شدیدی که وجود دارد روشن بودن وی پی ان ها بهتر خواهد بود. اما روشن بودن مداوم فیلتر شکن ‌ها تبعات مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می‌ پردازیم:

نحوه استفاده و راه اندازی vpn سرور با OpenVpn و ویندوز 10 | تک تیپ

۱- عدم توانایی برای دسترسی به برنامه های داخلی:

این مورد در مورد مضرات روشن بودن vpn به صورت مداوم نمی ‌باشد. اما به طور کلی زمانی که فیلتر شکن دستگاه ما روشن باشد. نمی‌ توانیم از برنامه‌ های ایرانی و سایت‌ های داخلی استفاده کنیم. پس ناخودآگاه نمی‌ توانیم فیلتر شکن دستگاه خود را به صورت مداوم روشن نگه داریم. چرا که نیاز به خدمات برنامه ‌های ایرانی زیاد است. و برای استفاده از این برنامه‌ ها نباید فیلتر شکن دستگاه ما روشن باشد.

۲- مصرف زیاد اینترنت با vpn

یکی از ضرر هایی که روشن بودن مداوم vpn برای ما دارا است. این است که حجم مصرفی اینترنت ما را تا حد زیادی افزایش می‌ دهد. چرا که به طور کلی این مورد یکی از خاصیت های فیلتر شکن‌ ها می‌ باشد. پس اگر ما از وی پی ان دستگاه خود استفاده نمی ‌کنیم. بهتر است آن را خاموش کنیم. تا در حجم مصرفی اینترنت خود صرفه‌ جویی کنیم. که نیازی به خریداری کردن اضافه بسته‌ های اینترنتی نداشته باشیم.

۳- آسیب رسیدن به باتری دستگاه:

یکی دیگر از ضرر هایی که روشن بودن دائم وی پی ان دستگاه ما دارا است. این است که هنگامی که فیلتر شکن روشن می‌ باشد، مصرف باتری دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌ کند. و حتی زمانی که گوشی ما خاموش است این برنامه ‌ها باتری دستگاه ما را مصرف می‌ کنند. پس روشن بودن مداوم آن ها باعث می‌ شود که عمر مفید باتری دستگاه ما کاهش پیدا کند. و مجبور به پرداخت هزینه‌ های اضافی هستیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *